Till: Migrationsverket samt domstolen ska ändra sitt beslut

Hjälp min pojkvän och hans kompis Sulaiman tillsammans med deras familj att få stanna i Sverige!

Min pojkvän Aleksandr Vishnevskii är 17 år gammal och har bott i Sverige i 9 år med sin familj som består av hans mamma och pappa. Han pluggar på gymnasiet för att sedan kunna läsa vidare i högskolan och därefter kunna börja jobba som är hans största mål. Utanför skolan så tränar han kampsport som är hans stösta intresse. När han är 18 år så vill han starta en karriär i kampsport som kan ge honom stora möjligheter när han blir äldre. Han har även många vänner här som han har en stark och nära relation med och även ett starkt och seriöst förhållande med mig som skriver denna text. Han har skapat ett liv här i Sverige och är lycklig och trivs här, Svergie har blivit hans hemland.

Hans kompis heter Sulaiman Mederbek Uulu och är 18 år gammal han har bott här i Sverige i 6 år med sin familj som består av fem syskon och hans mamma och pappa. Han pluggar också i gymnasiet för att sedan kunna börja högskolsan och börja jobba. Utanför skolan så jobbar han mycket som han gillar att göra, han har bra jobb här i Sverige och har även fått bra kontakter via sitt jobb. Som kan göra att han kan få många bra jobb möjligheter sen när han blir äldre. Han har också många vänner här som han har hittat, samt har en väldigt nära och stark relation med sina vänner. Han är väldigt lycklig och trivs här i Sverige det här har också blivit som ett hemland för honom.

Men alla dessa möjligheter kommer inte Aleksander och Sulaiman kanske ha, på grund av att dom inte får stanna kvar här i Sverige. Det skulle kunna göra en stor skillnad med erat stöd. Det enda ni behöver göra är att skriva under i denna länk och sedan skriva in någon av era kontakt uppgifter och vi skulle uppskatta jätte mycket om ni skulle kunna sprida det här vidare till era nära anhöriga. Det skulle öka chansen att dom skulle få stanna här i Sverige.

Varför är det här viktigt?

En av skälen till att dom borde få stanna här är för att Aleksander och jag har ett väldigt starkt förhållande och vi älskar varandra väldigt mycket. Vi har stora planer för framtiden tillsammans. Men eftersom jag inte är 18 år en så kan inte jag gifta mig med honom än. Ett annat skäl till att det är viktigt för dom att stanna här är för att både Sulle och Aleksander bär på en tung och stor oro samt ångest och deprition. Det är pågrund av den siuationen som dom befinner sig att få stanna i Sverige, sen så skulle dom inte ha någon större framtid i deras land.

Om dom blev tillbaka skickade så skulle konsekvenserna kunna bli så att dom skulle bli tvugna att gå militärtjänst. Eftersom att det är en värnplikt i deras land. Sen så samarbetar kirgizisk militär med Rysslands militär då är möjligheten mycket stor att dom kan skickas till syrien och få samarbeta med miltär grupper i det landet. Kirgizistan är ett väldigt oroligt land sen så finns det ingen stark tydlig opposition i landet samt ingen stark demokrati. Mänskliga rättigheter är även också ganska svaga i landet. Det har gjort så att landet har blivit väldigt oroligt och det har blivit oroligare i samhället på grund av dessa faktorer. Det inkluderar att det blir en väldigt instabil balans i landet. Därför så är det väldigt oroligt och riskfullt att åka tillbaka dit, dom har även ingenting att göra i landet.

• Det är mina klass kompisar!!
  • Jag vill hjälpa till
  • För att jag har själv bott i sverige 9 år och uppot och behövs inte skickas ut så fattar inte vrf d sö nldvänligt stt den familjen ska skickas ut.

2017-09-25 12:41:43 +0200

Hjälp oss att sprida vidare till era nära anhöriga och vänner.

2017-09-24 13:26:03 +0200

2017-09-24 12:52:43 +0200