Till: Familj, vänner, respektive och bekanta som känner Nani ( Naim Oubata )

Nanis rättighet att få leva med sin familj

Skriv på för att Nani ( Naim ) ska få möjlighet att stanna och leva här i Sverige och samtidigt ge oss möjligheten att få bli en familj genom att vi ska få adoptera Nani ( Naim )

Varför är det här viktigt?

Denna insamling är till för att vi ska få behålla vår son ( inte adopterad än ) och vän till många. Migrationsverket har fördröjt hans ärende sedan han var 16år vilket ingen av oss kunde påverka på något sätt.

Jag och min fru har gjort allt vi kunnat och även försökt adoptera Nani ( Naim ) men migrationsverket gick in med falsk information och förstörde vår försök att binda oss som familjen vi redan är känslomässigt.

Nanis äldsta vänner har känt honom ända sedan att Nani inte kunde något ord svenska tills nu. Nani har tydligt visat en god integration och välvilja att anpassa sig efter samhällets riktlinjer. Nani har en god socialförmåga till att bemöta nya människor och har visat en god skolanda men valet av inriktning har varit svår så som det är för många andra ungdomar i vårt samhälle.

Nani hade precis påbörjat utbildning som boxningstränare för att kunna hjälpa ungdomar ur droger och gäng relaterad kriminalitet.

Nani sitter just nu i förvaret på migrationsverket i Gävle och väntar på beslut sedan en månad tillbaka.

Nanis ärende på migrationsverket har blivit fördröjt sedan han var 16år och så fort han blev 18år så beslöt migrationsverket att han inte kunde stanna. Nu är det nog med detta ful spel, Nani har väntat på sitt beslut och att fördröja beslut måste migrationsverket sluta med.

• Han är en jätte fin kille som förtjänar att stanna kvar ! En riktig kämmpare
  • Bekant jättetrevlig kille som jag aldrig hört ett ont ord om, precis som vilken bra ungdom som helst hans hem och familj är här självklart ska han ingenstans❤️
  • För att han ska få stanna, han har rätt och få stanna här där han tillhör vänner/familjer!

2018-12-30 11:53:03 +0100

2018-12-29 21:15:16 +0100

2018-12-29 20:44:24 +0100

2018-12-29 20:18:51 +0100

2018-12-29 20:13:38 +0100

Nyligen har Nani varit i kontakt med tingsrätt och migrationsverket har nekat en privat anlitad advokat, det får dem inte göra, en mänsklig rätt är att få välja sin advokat, dem sa strikt att han tilldelas en advokat från dem.

2018-12-29 19:49:36 +0100