Till: Sveriges regering och statsminister Magdalena Andersson

Brev till Sveriges regering: Ta emot flyktingar från Ukraina!

Till Sveriges regering och statsminister Magdalena Andersson,

Det är med bestörtning, sorg och fasa vi ser att det nu är krig i Europa. Till följd av detta känner människor sig tvingade att lämna sina hem och sin kultur och fly för sina liv. Vi vädjar till statsministern och den svenska regeringen att vidta konkreta åtgärder för att Sveriges gränser ska vara öppna för dem som flyr, även när det kostar oss en del av vår bekvämlighet, vår trygghet och vårt välstånd. Vi är övertygade om att sann solidaritet kräver handling och uppoffring. Vi vill att Sverige ska vara ett föregångsland när det gäller medmänsklighet och solidaritet – ett land som vi kan vara stolta över.

Vi vill att Sverige ska visa medmänsklighet och sann solidaritet med Ukrainas folk i dessa tider. Tillsammans kan vi visa Statsministern och Sveriges regeringen att vi är många som önskar att Sverige ska ta emot dem som tvingas fly för sina liv på grund av kriget, och att vi är villiga att göra uppoffringar för att detta ska vara möjligt. Vi vill kunna vara stolta över vårt land!

2022-03-22 19:32:32 +0100

2022-02-28 18:39:29 +0100