Till: Emma Swahn Nilsson, Kommunstyrelsens ordförande i Karlskrona

Feriejobbsgaranti i Karlskrona

Feriejobben ger oss ungdomar en chans, oavsett vem du är. Feriejobben ger oss ungdomar möjligheten att tjäna egna pengar, pengar som i denna ekonomi behövs extra mycket. Karlskrona alliansen (M+SD+KD+L) menar dock att 300 ungdomar som nekas ett feriejobb inte är ett problem. Vad de glömmer är att feriejobben oftast är vårat första jobb, vårat första riktiga ansvar som kan ge oss ungdomar ett kontaktnät som kan bryta socioekonomiska låsningar.
Att låta alla ungdomar få ett feriejobb kommer därför enbart att gynna kommunen, för ingen tjänar på att vi blir hemmasittande.

Genom att satsa på oss ungdomar på riktigt kommer vi kunna visa för er att vi både kan och vet mycket mer än ni tror. Låt därför inte någon budgetursäkt hindra er från att göra det enda rätta.

Genom denna namninsamling kommer Karlskronaalliansen (M+SD+KD+L) inse att feriejobben är en viktig fråga för hela kommunen. Utan feriejobben kommer nämligen flera hundra kompetenta ungdomar gå utan jobb, ett jobb som på riktigt kan göra skillnad. Genom ditt namn kommer du ge oss ungdomar chansen till ett jobb som kan ge oss en större frihet och som alla, oavsett deras bakgrund eller kontaktnät har chansen att få.

Karlskrona, Sverige

2023-05-13 13:33:14 +0200