Till: Stefan Löfven

Frihet för Kuba

Här kommer VÄLDIGT VIKTIG INFORMATION till dig som skattebetalare. Obs! Detta är inget spam!
SVERIGES REGERING har beslutat att ge ekonomiskt bistånd på 175 millioner kronor till KUBA. Sveriges regering tänker alltså använda DINA skattepengar till att stötta en diktatur som torterar, fängslar och mördar den egna befolkning pga av att de har en annan åsikt.
Om DU inte tycker att detta är OK, så kan du skriva till Utrikesminister Ann Linde OCH till SIDA, som kommer att administrera detta bistånd.
Man kan också starta en namninsamling och lämna in den till Sveriges Regering.
Viktigt är att dela detta meddelande till så många som möjligt, då jag har erfarit att få känner till detta bistånd till KUBA.
Jag anser också att vi här i Sverige har god användning för 175 millioner, till tex skolan, äldrevården och inte minst sjukvården på olika plan.

Man kan också starta en namninsamling och lämna in den till Sveriges Regering.

• 175 miljoner son går rak in i diktatorerna plånbok , svenska regeringen måste förstå nån gång att folket på Kuba är fångad i sitt eget land,att igenom skicka detta bistånd är medbrottsling till att Kubanska befolkningen får ännu mera förtryck av diktatorerna,som bara har lovat och lovat till alla inne och utanför landet att de gör den bästa för sina medborgare,och efter 62 år det är bara bra för de som är i regeringen,och är kommunister,resten kallar de för maskar och slagg!
  • Por la libertad de Cuba
  • Patria y vida