Till: Christoffer Larsson - Styrelseordförande Karlskronahem

Frys Hyran - Karlskrona!

Elpriserna stiger, matpriserna rusar och bensinpriset når nya höjder. Det enda som inte stiger är våra inkomster. Fler och fler undrar hur skall vi klara detta, kommer vi ha råd att köpa mat?
Som om det inte räckte med prishöjningar vill nu Karlskronahem höja hyrorna med 8,3%! Det skulle innebära att alla Karlskronahems hyresgäster skulle få betala en extra månadshyra nästa år jämfört med vad man betalar i år. Karlskronahem vill driva i genom denna hyreshöjning trots att de gjorde en rekordvinst förra året. Vinsten var 66 miljoner kronor. Karlskronahem har ca 3700 lägenheter, detta innebär att vinsten per lägenhet var drygt 17000 kronor! Frys hyran 2023 – inga hyreshöjningar!

Det enda som kan stoppa dessa extrema hyreshöjningar är en kraftig folklig opinion för kravet ”Frys Hyran” på nuvarande nivå! Skriv under namninsamlingen och dela namninsamlingen på sociala medier.

Utan en stark opinion så kommer Karlskronahem att höja hyran kraftigt. Höjer Karlskronahem hyran så kommer de privata bostadsbolagen att följa efter. Ett stopp för Karlskronahems hyreshöjning påverkar alla hyresgäster i Karlskrona. Det enda som kan stoppa hyreshöjningarna är en kraftig folklig opinion. Skriv under!

Karlskrona, Sverige

2023-01-15 15:14:58 +0100