Till: Kommunpolitiker i Danderyd

Idrott för alla i Enebyberg

Barn och ungdomar ska få möjlighet till en bra miljö för idrott i skolan och på fritids men även i det lokala föreningslivet. För det krävs en lokal som är 40x20.

Mycket oroväckande för barn och ungdomar som är och vill vara med i föreningslivet i Enebyberg att politiker förespråkar en kompromiss som utestänger föreningslivet och minimerar ytan för barns möjligheter till rörelse under och efter skoltid. Betyder bla att föräldrar får fortsätta att skjutsa sina barn till och från träningar i andra delar av kommunen.

Att inte kunna erbjuda rörelse och idrott för barn och ungdomar i sin närmiljö även under de kalla och mörka årstiderna är ett misslyckande. Detta leder till minskad möjlighet till rörelse för barnen i sin närmiljö och i längden sämre hälsa.

Vi borde samla röster från alla Enebybergs föräldrar och ta reda på vad Enebybergs föräldrar egentligen tycker!

Enebyberg behöver en idrottshall för alla - Det ska vara två klasser parallellt som har gymnastik dvs 2x25 barn och 40x20m är då ett minimum. 40x20 är även standard mått för föreningslivet.

182 46 Enebyberg, Sverige

2022-04-01 00:22:46 +0200