Till: Poseidon

Inhängnad Elins gård

Vi har ett stort problem med stölder av cyklar här på Elins gård.
(I familjen till den som skriver har det stulits 3 cyklar på 2,5år)
Det är många av oss som inte vågar ställa cyklarna här ute då det är stölder frekvent. Vissa som har plats väljer att ställa cyklarna i sitt förråd men det är långt ifrån många som får plats med det. På grund av den höga stöldrisken så avstår vissa av dom som ej har plats att överhuvudtaget skaffa/äga en cykel trots att dom skulle vilja ha en.

Cykelstället är jättebra skyddat mot regn mm av taket, det är också ett bra skydd för cykeltjuvar så de inte syns när dom står och tar cyklar och även delar av cyklarna.

Vi hade behövt någon form av inhängnad, till exempel högt galler/staket med dörr som man får blippa för att komma in.
Det funkar inte längre att så många av oss blir av med våra cyklar! Detta är ett färdmedel för vissa till arbete, för vissa en bra motionsform & för vissa en hobby. Oavsett så ska vi alla våga äga en cykel och kunna ställa den på den avsedda platsen.

Vi skriver därför denna namninsamling, för ni behöver göra denna plats oåtkomlig för de som inte är hyresgäster.

Vi har ett stort problem med stölder av cyklar här på Elins gård.
(I familjen till den som skriver har det stulits 3 cyklar på 2,5år)

Elins Gård, 414 81 Göteborg, Sverige

2022-05-02 16:26:18 +0200