Till: Migrationsverket

Låt Arkan stanna!

Låta Arkan stanna i Sverige

Arkan kommer behöva utvisas till landet som han flydde från, varför ska Arkan som har behövt fly från sitt eget hemland för att inte bli dödad och riskerat sitt liv för ett bättre framtid, för att äntligen kunna leva ett fritt liv i Sverige där han inte behöver gömma vem han är, bli skickad tillbaka till just detta land igen. Arkan är 18 år och kommer från Irak där han bodde med hans 2 föräldrar 9 syskon. När Arkan var 13 år bestämde hans familj att dom skulle fly till Sverige pågrund av hot och förföljelse och hoppades på att kunna leva i ett tryggare och säkrare land. Dom betalade smugglare för att ta dom till Europa men mellan Turkiet och Bulgarien blev hans familj tagen av Turkiets gränspolis och de va sista gången han såg sin familj.
men han och hans storebror lyckades fly undan och fortsatte sin resa. Denna resan var hemsk och traumatiserande, en resa som han aldrig vill göra om. När han kom till Sverige blev han tagen av socialen och hans storebror blev utvisad till Irak och idag har han ingen kontakt med nån av hans familjemedlemmar och vet inte vart dom är. Sedan blev han placerad i en svensk fosterfamilj där han lärde sig det svenska språket väldigt snabbt och fick bra betyg i skolan och har alltid skött sig bra. Just nu går han andra året i gymnasiet på VVS programmet då han vill bli rörmokare. Men nu när Arkan har fyllt 18 så har Migrationsverket bestämt sig för att Arkan ska bli utvisad till Irak nu när han byggt upp hela hans liv i Sverige och vill fortsätta leva här. Dom anser att Irak är ett säkert land att bo i, men han vet inte vart sin familj är och har inget kvar i Irak så varför utvisar ni en kille som går i skolan och sköter sig? Han vill bara leva ett normalt liv i Sverige som att skaffa körkort, skaffa ett jobb och gå klart gymnasiet! Snälla hjälp Arkan att få stanna i sverige han är världens finaste och snällaste killen jag nånsin har träffat!

2020-11-10 16:00:50 +0100

2020-11-10 13:49:42 +0100