Till: Migrationsverket

Låt Mory stanna i Sverige

Hejsan Migrationsverket! Mitt namn är Mory Kaba och har två barn vid namnet Zubin (8år) och Zion (9månader). Mina barn är födda och uppväxta i detta land varvid jag har spenderat hela 8 år av mitt liv och gjort rätt för mig sen dag 1. Hur skulle det kännas om ni blev rykta från erat barn med vetskapen om att de sedan kan bli faderlösa; skälet är simpelt de politiska och minimerad yttrandefrihet innebär att om ni deporterar mig tillbaka är min kropp begraven i en kista om jag ens har tur.

Migrationsverket, vill ni bära skulden att ni skickat en person rakt in i döden, eller vetskapen om att en moder och fru har förlorat sin man och därmed blir änka med barn som härjar i gården utan en fadergestalt? En väg visare? Sverige och landet som värnar om anknytningsteorin och vikten om folkhemmet och familjen som en viktig egenskap? Var är då min rätt att få anknyta mig till mina barn som är uppväxta här och min fru som har bott här i 21 årstid, var är min rätt till att bilda en familj?

Andra ska gå med i kampanjen av förändring av den simpla anledningen att Mory Kabas liv är i stor fara i hemlandet. Han kan dö vilket gör att han lämnar en hel familj efter sig.

Stockholm, Sverige

2022-04-14 10:35:51 +0200