Till: Imigrationsverket

Låt walid ohora stanna i sverige.

Problemet är att walid ska bli depoterad till iraq.
åtgärder vidtas så som att låta honom stanna i sverige för nere i Iraq har ingen familj,vänner,bekanta och pengar. Han har också berättat att han kommer bli skjuten om han blir skickad tillbaka till sitt hemland. Morgan Johansson, Mikael Damberg.

Walid är en man på 48 år och bott i sverige i 10 år.
han har etablerat sig väl i samhället men har en cp skada.
och cp skadan ledde till att han åkte fast och blev dömd till LRV 2015 och varit där sen dess. han trivs jättebra där och får hjälp med hygien skötsel,matrutiner.och mediciner.
walid är en jätteglad kille som gillar att hälsa på folk,Han säger ofta Hej hej och sen den tilltalades namn ,han säger med glömde. han har lite svårt med svenskan men han vill gärna lära sig språket men blir inte tillåten av personalen på avdelning 92A. Han har förlorat sin familj i kriget och har en moster här i sverige och en biologisk hel syster som hjälper honom med kläder och pengar. Walid ska inte behöva riskera sitt liv i irak för att ni inte kan skriva ett asyl intyg.

Vänersborg, Sverige