Till: Solna kommunfullmäktige ordförande Lars-Erik Salminen

Öppna ungdomsgårdarna igen för att motverka kriminalitet

Hela landet rasar över ökad kriminalitet och att vi ska satsa på fler fängelser men satsa på våra ungdomar istället. ÖPPNA UNGDOMSGÅRDARNA igen med vuxna resurser som sysselsätter barnen med olika aktiviteter som utvecklar dem istället för att det är fri marknad för kriminella gäng att fånga upp dem. När högerledd makt tog över Solna kommunfullmäktige och dess kommunstyrelse stängde man ner ungdomsgårdar och ett 20 tal anställda som arbetat över 20 - 30 år sade upp sig i protest, ignorerade man det helt nonchalant och klyftorna mellan fattiga och rika ökar lavinartat, inte minst med pågående Renovräkningar som tvingar vanligt folk ur hus och hem. För att inte nämna utförsäljningen av våra skolor. Allt på grund av högerstyrd och ganska hänsynslös ledning.
Skärpning, vi kan bättre!
Skriv på denna petition för att påverka sittande kommunfullmäktige till att ÖPPNA UNGDOMSGÅRDARNA igen med kompetent personal.

Ensam är svag. Våra barn och ungdomar är öppet byte för kriminella nätverk men staden är vår, inte de kriminella nätverkens eller de vinst-jagande kapitalistpolitikernas egna intressen.
Låt oss gemensamt tala om för vår kommunstyrelses ordförande Lars-Erik Salminen att vi vill ÖPPNA UNGDOMSGÅRDARNA NU.

Solna, Sverige

2022-08-17 21:20:03 +0200