Till: Stadsbyggnadsnämnden i Stockholm

Rädda Chirashi!

Nästa vecka beslutar stadsbyggnadsnämnden i Stockholm om Chirashi får bygglov för sin uteservering. Vi vill att en majoritet röstar för att de får bygglov

Varför är det här viktigt?

Chirashi har fått en otrygg genomfartsdel av Bagarmossen att leva upp! Det har blivit trevligt i en korsning, något ingen trodde var möjligt.

Chirashi har stort stöd i Bagis. För bara några veckor sedan Swishade lokalbor för att renovera golvet som var murket. Så stort är stödet.

I en förort som Bagarmossen behövs allt som gör att det blir liv och rörelse. Därför behöver Chirashi få finnas även i framtiden.

Bagarmossen, Stockholm

• Vår bostadsrättsförening äger marken och tillstånd är given Sam. Den kiosk som som stod där innan tillförde inte Bagarmossen ngt. Bra initiativ borde stödjas av stadsbyggnadsnämnden.
  • Sam är bra kille och har byggt en fin kvartersrestaurang. Förstör ej för människor som försöker göra nåt bra vanliga människor.
  • Chirashi är allt en Stockolmspolitiker pratar om. Skapa gemenskap, integration och trygghet i staden. Om det inte tomma tunnor, bör nämnden släppa fram ett ok på ett tillfälligt bygglov. Under tiden sparka igenom en deljplan. Det är en ganska liten kostnad i jämförelse med vad brända bilar, vandalisering och otrygghet kostar i förlängningen.

2018-12-10 19:50:14 +0100

1,000 underskrifter nådda