Till: Östersundshem

Renovering av mögliga badrum

Det är dags att ta tag i renoveringen av våra mögliga badrum nu. Vi vill inte höra att det ser likadant ut hos alla, hjälp med målarfirma att måla över möglet eller tips om hur man kan tvättar bort det. Hyran höjs varje år medan möglet bara sprids. Vi är barnfamiljer som inte ska behöva bli sjuka, av att vistas hemma, pga mögel.

Pandemin satte stopp för vår badrumsrenoveringen men nu när vi gör felanmälningar hos hyresvärden får vi tips om hur man städar bort det, att de kan anlita en målarfirman för att måla över eller så får vi höra att det ser likadant ut hos alla. Nonchalant och irriterande.

Mögelproblem som i längden kan leda till hälsoproblem hos dom som bor i huset.
Enligt studier som gjorts har man sett att det är en ökad risk för att utsättas för problem med lungorna och astma.
Det kan även ge allergier och hudproblem som eksem. Dessa problem har 3/5 i min familj redan. Det har blivit värre för 1 av oss bara det senaste året.

Symptom som kan förknippas med mögel är irriterade ögon, nästäppa och hosta men även trötthet, huvudvärk och problem att koncentrera sig.

Hyrorna höjs varje år medan möglet bara sprider sig. Orimligt om du frågar mig!

Vetevägen, Östersund, Sverige

2021-10-10 10:15:35 +0200