Till: Alingsås kommun- Eva-Lotta Pamp, VOO-nämnden. Daniel Filipsson, KS. Anita Hedström, VOO-förvaltningen

Skrota Hälsoschema- återinför 10 timmars nattpass

Våran arbetsmiljö har tagit en rejäl vändning till det sämre under dom gångna åren. En pandemi som satt djupa spår i oss som arbetar på frontlinjen och samtidigt införa hälsoschema som tvingat oss att arbeta fler pass har inte fallit väl ut. Kollegor har tvingats gå ner i arbetstid för att orka vilket leder till lägre lön på en redan låg lön, kollegor slutar till följd av införandet, mammor och pappor ser sina familjer mer sällan då arbetspassen ökat vilket lett till psykisk ohälsa. Snälla politiker och tjänstemän, det är dags att se till sin personals bästa och göra som många andra kommuner; Skrota Hälsoschema i Alingsås kommun

Personalen som tar hand om dina nära och kära orkar inte längre. Den psykiska och fysiska belastningen vi haft under dom senaste åren med Pandemi och införandet av ett Hälsoschema som sliter ont på oss gör att många tvingas till sämre löner, psykisk och fysisk ohälsa, sluta arbeta i förtid eller byta yrke från något man trivs och älskat att arbeta med.

Alingsås, Sverige

2022-03-15 20:49:04 +0100