Till: Moderaterna

Skrota lönekravet för arbetsinvandrare

Lagförslaget som kräver en hög lönenivå för arbetskraftsinvandrare måste bort, alternativt måste kravet minskas kraftigt. Många sektorer som t.ex. äldrevård och sjukvård har redan kraftig personalbrist, vilket hotar vårdkvaliteten i Sverige. Om alla invandrare som jobbar i Sverige som tjänar under den nya gränsen förlorar sina jobb så står vårdsektorn, och antagligen flera andra sektorer, inför avgrunden. Därför måste den nya gränsen bort.

Den nya lönenivån är en kupp från Sverigedemokraterna med målet att skicka hem så många invandrare som möjligt, utan en tanke till vad de reella konsekvenserna för Sverige blir. De som drabbas av detta är inte de som lever på bidrag och latar sig hemma, utan de som faktiskt arbetar, betalar skatt och bidrar till samhället, och i långa loppet drabbas vi alla när kritiska samhällsfunktioner blir underbemannade. Detta populistiska vansinne måste få ett slut!

2023-11-07 14:30:09 +0100

2023-11-07 11:19:23 +0100