Till: Regeringen

Ställ krav på Posten

Vi medborgare måste känna oss trygga med att posten levererars till rätt address. Vi ska kunna kräva ersättning om posten missköts. Hur många gånger har man fått betala förseningsavgift på faktura pga man inte fått täckning. Hur många har inte fått brev från inkasso pga räkningar inte kommer fram. Hur många har inte kunnat få sina ersättning för att ansökningarna inte kommer fram. Vi vi ha en postservice som fungerar. Det är inte alla i Sverige som har digitalt brevlåda av olika anledningar. Det är inte all som skickar fakturor via digitala brevlådor. Så vem ska bära ansvaret för dessa misskötsel. Vem ska hålla Postnord ansvarig när de påstår att de har försökt leverera paket men att inte var hemma fast man var hemma och väntat på leveransen. Vi kräver att staten ska ingripa mot detta katastrofala och skandalösa post service. Vi får läsa i media att Postnord skär ner, de ska inte leverera post varje dag eller varannan dag. Gamla posten fungerade bra när den var statligt.

Vi ska kunna känna oss trygga med att posten levererars till rätt address och i tid. Jag ska inte behöva post med fel namn och adress i min brevlåda och undra vad man ska göra för att man vet att personen får inte sin post. Jag ska inte betala för att paketet ska levereras till min adress eller postlåda och bli tvungen att gå till ett postombud och hämta den.

2024-02-04 21:27:57 +0100