Till: Aimo Park Sweden AB

Stoppa Aimo Park Sweden AB oskäliga hyreshöjning.

I Kalmar, som i resten av Sverige, har Aimo Park tagit över från Rikshem alla parkeringsplatser ovan och under jord. Rikshem kommer fortsätta att äga fastigheterna där garageplatserna är ovan och under jord. Rikshem ska alltså även fortsättningsvis stå för all form av underhåll, reparationer m.m. ocg då är det fullständigt och helt oskäligt att Aimo Park går in som ny hyresvärd och höjer hyran med 125-150 %. Detta protesterar vi alla mot och kräver att Aimo Park sänker hyran omgående. Utgifterna för Aimo Park har inte påverkats det minsta n är man bara ska ta in hyror så skället för en höjning är helt fel.

Ju fler vi är som protesterar desto större är möjligheterna, att Aimo Park lyssnar på oss och sänker hyran när man nu plötsligt tar över samtliga parkeringar som tidigare drivits av Rikshem. Givetvis har även Rikshem ett ansvar som bara lämnat sina hyresgäster åt detta öde. Vi talar om barnfamiljer, pensionärer, arbetslösa som redan har det dåligt ställt men oavsett: Skälet att höja så mycket finns inte och standarden poå garagen har inte förbättrats dom senaste 10 åren som Rikshem ägt, och fortsätter äga garagen.

Kalmar, Sverige

2024-04-15 17:56:46 +0200