Till: Karlskrona kommun

Stoppa köpet av Vattenborgen i Karlskrona!

Det måste till en extern oberoende granskning av hela affären.

Det saknas fortfarande svar på många frågor och funderingar kring värdering, duglighet, användande m.m.

Det behövs en oberoende granskning för att bland annat säkerställa att jäv inte föreligger i hanteringen av ärendet. Det har i efterhand framkommit att det finns ett stort behov av renoveringar och underhåll på fastigheten. Det vore på sin plats att genomföra ytterligare en värdering av fastigheten, inte minst med tanke på att ärendet är känsligt och därför kräver en extra stor öppenhet och transparens. Tyvärr kan man konstatera att hela karusellen kring Vattenborgen har präglats av tystnad, icke diarieförda handlingar och noll intresse för att stanna upp och andas. Det här köpet ska tydligen genomföras nu direkt – till vilket pris som helst.

Nedan finns länk till protokoll och möteshandlingar gällande förvärvet:

Med tanke på hur starka känslor detta har väckt hos många finns det inget tvivel om att kommunens invånare vill att politiken stoppar köpet, för att med eftertanke göra investeringar där de faktiskt behövs.

Karlskrona, Sverige

2023-10-13 18:02:11 +0200