Till: Sveriges regering och riksdag

Stoppa morden av barn i Ghaza!

Sverige är ett humanitärt land med starka grundlagsskyddade rättigheter för sina medborgare och sin befolkning. Aldrig har väl ett så publikt och öppet folkmord fått pågå utan att världssamfundet tar kollektiv ställning. Ska Sverige verkligen stå tyst när Israel skoningslöst bombar både norra och södra Ghaza? Det finns ingen anledning att tro att de ska uppnå sitt mål att få bort Hamas genom att bomba flyktingläger och bostadsområden där barn bor med sina familjer? Familjer som vi inte har någon anledning att tro är stridande part? Civila familjer som försöker hitta en skyddad hörna av Ghaza att gömma sig i. Alla skulle till södra Ghaza för att bli skyddade, men Israel har bombat södra Ghaza både före och efter vapenvilan. Sverige måste ta tydlig ställning för folkrätten och för humanitär rätt. Detta mord av tusentals barn måste sluta nu!

Om du tror på dina barn och barnbarns rätt att få leva är det enkelt att också tro på barnen i Ghazas rätt. Alldeles oavsett vad vuxna gjort innan, den 7 oktober, den 6 oktober eller när som helst under de senaste årtiondena.
Om du önskar att dina barn inte ska hamna i en situation där de inte ens har bombskydd att gå till när bomberna faller är det enkelt att ställa sin röst för palestinska barnen. Om du önskar att du kunde göra något så kan du iaf skriva under en namninsamling. För alla barn.