Till: #akkokarlsson

Var rädd om Tjustbanan- nu!

Jag läser med oro om neddragningarna på Tjustbanan. Och jag läser att jag inte är ensam. Nu ber jag om din hjälp med att driva frågan vidare i rätt kanaler, eftersom du har politisk erfarenhet från såväl kommun som region, värnar om både bygden och miljön och har en tydlig och välformulerad röst. Jag har själv varit pendlare till Linköping under en period och är en trogen och återkommande resenär. De resor som ibland ersatts med buss är obehagliga ur trafiksäkerhetssynpunkt, med tanke på den dåliga vägen framför allt mellan Överum och Åtvidaberg, och för att chaufförerna är pressade av tidtabeller. Fler och mer vältaliga argument för att värna vår fina Tjustbana har framförts i pressen, och jag är säker på att du kan formulera fler. Låt oss vara rädda om Tjustbanan! Hjälp oss att verka för förbättringar och mot nedskärningar!

Enskildas insändare i pressen, inlägg på sociala medier mm, är viktiga påtryckningsmedel. Genom
att starta denna namninsamling hoppas jag att vi blir många som talar med en röst, och därigenom få än större möjlighet att få gehör för att värna Tjustbanan, dess personal, resenärer, pendlare, turister och därigenom också framtiden för bygden.

Västervik, Sverige

2023-05-04 23:22:20 +0200