Till: Norrköpings kommun

Varmvattenbassäng i Norrköping

Vi måste få tillgång till flera varmvattenbassänger i Norrköpings kommun

Personer med neurologiska och reumatiska sjukdomar har stort behov av tillgång till varmvattenbassäng för att bibehålla, förbättra sin hälsa både fysisk och socialt.
Vattenträning är ”bra träning för alla” och en av få träningsformer som de flesta kan nyttja. Den gör stor nytta även vid liten eller ingen aktivitet samtidigt som man kan öka motståndet med redskap för de som önskar. Vattnet stödjer skelett, leder och muskler och bildar en effektiv och skonsam träning.

Norrköping, Sverige

• Varmvattenbassänger behövs!
  • Att bassängen åter igen öppnas skulle hjälpa min vän att efter lång tids sjukdom att snabbare rehabiliteras och återgå till ett friskare och mer normalt liv. Det skulle betyda mycket för mig att veta att hon har den möjligheten
  • Att delta i varmvattenbasäng har gett mig en glädje till att vilja vara fysiskt aktiv och kunna delta i den aktivitet som sjukvården tipsar om. Detta kommer från en ung tjej som är så svag att jag inte inte stödja på mina ben- men i vatten flyter jag fritt