Till: Alla

13 timmars vila, toppstyrda scheman ! Är det det vi behöver ?

Frustrationen i att inte medarbetarna och brukarna har något att säga till om är ren diktatur och går emot ! Brukaren i fokus ! Bra arbetsklimat ? Att inte tro att vi har brukarens mående som första behov och att vi gör allt för att de ska må bra är så arrogant…. Om vi får sköta våra egna schema så som är bäst för verksamheterna istället för att toppstyra ett schema som är så långt ifrån hållbart att folk kommer bli sjuka eller säga upp sig är så ledsamt …. Nu går vi ihop och kräver våra rättigheter att få må bra och kunna ta hand om våra goingar på bästa sätt… vi både på dag/ kväll och natt vill kunna orka jobba… och då är det VI som vet bäst hur det ska gå till… inte toppstyras ! Nej… bättre villkor inte sämre är det vi måste kräva !!!

Skriv under om ni vill att vi ska få behålla våran värdighet och hälsa ! Och låta brukarna få ha kvar sina aktiviteter och glädje !
Natten jobba natt !!
Dagen jobba dag/ kväll
Att få välja själv om jag vill jobba heltid eller inte !! Det är lika mycket kvinnofälla att kräva av oss att arbetsvillkoren försämras så mycket så vi inte kommer orka varken kroppsligt eller psykiskt

2023-05-11 21:46:12 +0200