Till: Helena Bouveng (riksdagsledamot) och Gottlieb Granberg (förbundsordförande för Moderaterna i Jönköpings län)

Avgå Helena Bouveng!

Hon har förbrukat ditt förtroende genom bostadsfifflande för medborgarnas pengar. Helena Bouveng ska avgå från sitt uppdrag. Om hon inte gör det frivilligt ska Gottlieb Granberg sparka henne.

Riksdagsledamoten Helena Bouveng (M), som sitter i skatteutskottet, har en övernattningslägenhet i Stockholm på skattebetalarnas bekostnad. Anledningen är att hon är folkbokförd mer än fem mil från riksdagen hos sin bror i Vetlanda. Men i andra sammanhang som strandskyddsdispens har hon uppgett att hon bor i Värmdö. Där bor också hennes dotter.

Skatteutskottets ordförande Jörgen Hellman (S) avgick när hans bostadsfifflande avslöjades. Men Helena Bouveng (M) som också sitter i skatteutskottet vägrar göra samma sak.

Politik bygger på förtroende. Bouvengs är förbrukat.

Hur den kommer att överlämnas

Digitalt

Värmdö, Sverige