Till: Ledarna för samtliga riksdagspartier

Bilda samlingsregering mot klimatkrisen NU!

Sluta traggla med regeringsbildningen.

Ägna istället de närmaste åren till den omvandling av vårt samhälle som behövs på grund av klimatkrisen!

Fatta de svåra beslut som är nödvändiga.

Klimatkrisen är lika allvarlig som en krigssituation, därför behövs samarbete oavsett politisk inriktning:
en samlingsregering.

Vi kan inte vänta på lösningar; handlingskraft och mod behövs NU.
Vi har bara två år på oss.

2018-12-10 11:24:23 +0100

Hej!
Jag har nu skickat namninsamlingen till partiledarna.

Satt just och formulerade ett mejl till den och hörde under tiden på radion att Annie Löf meddelar att det senaste försöket till regeringsbildning spruckit. Så då borde det väl passa bra att bilda en samlingsregering !

Hittills är vi 224 personer som skrivit på. Namninsamlingen ligger kvar, så fler kan fortfarande skriva på.

Hoppas nu att att någon av politikerna blir intresserad och kan driva med driva denna fråga.

Har vidarebefordrat mejlet till Björn Wiman på DN, Mats Knutsson, SVT och Katherine Zimmerman på SR. Om du har andra presskontakter så kontakta dem gärna!

Mejla mig om du vill ha en kopia på mejlet:

Vänliga hälsningar
Ragnhild

2018-11-28 10:09:44 +0100

Hej igen!
Har nu mejlat alla partiledare. Väntar till nästa vecka med inlämning av namninsamlingen eftersom det ju är ett mycket viktigt möte i Katowice, Polen, med början den 2 december.
Ha det så bra!
/Ragnhild

2018-11-23 16:31:24 +0100

Hej!
Tänker att jag lämnar listan till partiledarna i slutet av nästa vecka.

Idag har jag mejlat till talmannen Anders Norlén och Stefan Löfvén. Berättade om namninsamlingen, lämnade länken dit och skrev också en kommentar jag fått:
”Ett utmärkt sätt att markera att klimatfrågan är akut och att föregå med gott exempel globalt. Då riskerar inte heller någon att tappa röster på grund av radikala klimatförslag. Skulle kunna funka i fyra år, eller åtminstone tills Sverige gjort det absolut nödvändigaste. Övrig politik borde kunna "stå på vänt" under tiden.”

I början av nästa vecka mejlar jag övriga partiledare också.

Får se sen hur jag kan lämna över listan med alla namn. Bara förnamn och första initialen på efternamnet publiceras. Det har med GDPR, den nya personuppgiftslagen att göra.

Trevlig helg!

Hälsningar Ragnhild