Till: Catarina Luhr/miljöborgarråd, Miljöförvaltningen Stockholm, KTH Staffan Laestadius, Klimataktion Pia Björstrand, Stockholm Environment Institute John Rockström, Volvo, Saab, Scania, Axel Johnson Holding AB, PG Gyllenhammar, mfl

Ett Miljöcenter i Stockholm

Kära Makthavare. Miljöpolitiker Catarina Luhr, Miljöförvaltningen Jon Möller, Akademi KTH Staffan Laestadius Storföretag, Volvo, Saab, Scania, Föreningar, Stockholm Environment Institute John Rockström.
För allas vår framtid samla era krafter och gör gemensam sak för Miljön och Klimatet. Se till att Stockholm får ett Miljöcenter dit Stockholmare kan gå, lära sig om miljö/klimat, vegetarisk matlagning och vad var och en av oss kan göra för att bidra till en framtid med mindre fossila utsläpp. Ett Center/plats för förändring och medborgarengagemang.

Vi befinner oss i ett Klimatnödläge! En kraftsamling behövs!
Jag älskar naturen! Jag är inte ensam om det, miljoner människor känner likadant. Men, vår naturmiljö är hotad av våra konsumtionsmönster och levnadsvanor, kortsiktigt tänkande och felaktiga ekonomiska prioriteringar.
Vi behöver leva i balans med naturen. Utsläppen av växthusgaser minskar inte i den omfattning som krävs och vi riskerar att missa Parisavtalets mål att begränsa den Globala uppvärmningen till under 2 grader, vi är nu på väg mot 3-4 graders uppvärmning.

Vi behöver få igång en Folkrörelse som med klar och tydlig signal insisterar på omedelbar handling.

Ett Miljöcenter i Stockholm kommer att bidra till att vi snabbare får den kunskap vi behöver för att kunna ändra våra konsumtionsmönster så att vår miljöpåverkan och fossila utsläpp avtar snabbare och i den takt som faktiskt krävs. För att uppvärmningen ska avstanna måste utsläppen ner till noll mycket snabbt, om vi ska klara Parisavtalets 1,5 graders mål måste det ske senast 2030 i Sverige(enl Naturskydsföreningen)vi har inte många år på oss. För att vi ska nå detta krävs det att politikerna satsar på miljön Helhjärtat.
Att ge Stockholm ett Miljöcenter är en Helhjärtad satsning med fokus på Miljö och Klimat.

Hur den kommer att överlämnas

Personligen.

Hägersten, Hägersten-Liljeholmen, Stockholm, Sverige