Till: De som fattar beslut över farthinder i Falu kommun

Farthinder till Lilla Källviken

Lyssna på oss föräldrar & boende i Lilla Källviken. Vi föräldrar vet att det endast är en tidsfråga innan ett barn blir skadat av trafiken i området. Många kör för fort. En del som kör för fort bor också på området. Vi ansökte om blomlådor på Sara Lisas väg, fick beslut på det & sedan drogs tillståndet in när bussen skulle gå i området.

Vi vill ha farthinder på flera gator i området.
Sara Lisas väg där alla föräldrar till & från förskolorna åker. Där det rör sig ännu mer barn.
Britta hazelius väg
Moder Elisabeths väg
Mfl gator där föräldrar varje dag är som hökar kring våra barn. Vi behöver ALLTID ha uppsikt över våra barn men barn som cyklar springer efter en boll kan fort hamna ut i gatan & då åker bilen fortare än föräldern springer.

Flera olyckor har redan hänt & det kommer bli fler. Befintlig skyltning ger inte önskad effekt. Bilar åker igenom dagligen där det endast är bussgata. Det enda som vi tror fungerar är farthinder. De då måste folk sakta ned.

Vi tänker att kommunen också vill göra allt för att förhindra allvarliga olyckor eller dödsolyckor med barn. Kom & för en dialog & hör vad vi har att säga.

För att inget barn ska dö.

Sara Lisas Väg, 791 53 Falun, Sverige

2020-08-29 20:21:35 +0200