Till: Hela folket i Sverige

Flagga gult för tre hyresfria månader för alla drabbade och ett stopp för alla vräkningar!

Visa att du också vill att det ska vara hyresfritt för alla drabbade under coronakrisen och ett stopp för alla vräkningar genom att hänga ut något gult från ditt fönster eller balkong.

Coronakrisen innebär att många av oss kastas in i otrygghet när vi förlorar anställningar, blir sjuka och inte kan jobba eller måste vårda våra anhöriga. Regeringen har hittills gett stöd till krisande företag och lättnader till människor som äger sina bostäder. Vi som bor i hyresrätt och som i åratal har finansierat våra hyresvärdars vinster förväntas betala våra hyror som vanligt, annars riskerar vi vräkning. Vi kräver därför till att börja med 3 hyresfria månader för alla drabbade hyresgäster i Sverige: maj, juni och juli.

Båtar och fartyg som satts i karantän hissar gul flagga vilket symboliserar smitta, och vi uppmanar alla som bor i hyresrätt i Sverige att hänga ett gult tygstycke från sin balkong eller sina fönster för att stödja kravet. Ju fler vi är, desto större chans att politikerna och hyresvärdarna lyssnar på oss.

Skriv gärna på namninsamlingen under länken nedan som kommer att lämnas över till bostadsminister Per Bolund.

Hur den kommer att överlämnas

Vi tänker skicka den till regeringen och olika hyresvärdar.

2020-06-06 08:06:47 +0200

5,000 underskrifter nådda