Till: Rumäniens regering

Ge din röst för Rumäniens hundar

Aktivt arbeta för att djuskyddslagar fungerar och efterlevs samt att straffa den som gör sig skyldig till djurplågeri.

Tusentals hundar lever i dag sina liv på gatorna i Rumänien. De är många gånger skadade, lemlästade, övergivna och svultna.

Hundar sitter också fastkedjade dag ut och dag in utan skydd från varken kyla eller brännande sol. Vi vill inte bara stå och se på när detta händer utan att genom påtryckningar försöka få till en förändring i Rumäniens hantering av hundarnas situation i landet.

I dag arbetar ideella organisationer, volontärer och veterinärer på plats i Rumänien för att ta hand om och kastrera hundar från gatan. De gör ett fantastiskt arbete och vi vill ytterligare hjälpa till genom att med vår namninsamling påverka Rumäniens regering att följa och utveckla lagar där hundar ska respekteras och bli väl behandlade. Din röst är oerhört viktig. Så fort coronaepidemin inte tar all uppmärksamhet kommer namninsamlingen att skickas in.

Namninsamlingen kommer att sändas till Rumäniens ambassad där enbart ditt förnamn kommer att visas. STORT TACK FÖR DIN HJÄLP

2020-02-08 20:18:46 +0100

1,000 underskrifter nådda