Till: Rumäniens regering

Ge din röst för Rumäniens hundar

Aktivt arbeta för att djuskyddslagar fungerar och efterlevs samt att straffa den som gör sig skyldig till djurplågeri.

Varför är det här viktigt?

Tusentals hundar lever i dag sina liv på gatorna i Rumänien. De är många gånger skadade, lemlästade, övergivna och svultna.

Hundar sitter också fastkedjade dag ut och dag in utan skydd från varken kyla eller brännande sol. Vi vill inte bara stå och se på när detta händer utan att genom påtryckningar försöka få till en förändring i Rumäniens hantering av hundarnas situation i landet.

I dag arbetar ideella organisationer, volontärer och veterinärer på plats i Rumänien för att ta hand om och kastrera hundar från gatan. De gör ett fantastiskt arbete och vi vill ytterligare hjälpa till genom att med vår namninsamling påverka Rumäniens regering att följa och utveckla lagar där hundar ska respekteras och bli väl behandlade. Din röst är oerhört viktig.

Namninsamlingen kommer att sändas till Rumäniens ambassad där enbart ditt förnamn kommer att visas. STORT TACK FÖR DIN HJÄLP

• Alla djur ska ha det bra !
  • Så hjärtskärande att hundar som så villkorslöst ger människan sin kärlek och har så mycket att lära oss, behandlas på detta sätt. Det är inte värdigt något land och finns inget försvar för att behandla hundarna så som nu sker i Rumänien och därför skriver jag under. ”Our prime purpose in this life is to help others. And if you can´t help them, at least don´t hurt them.” (Dalai Lama)
  • Alla djur har rätt till en familj där de blir älskade och får mat och värme. 💞💞

2020-02-08 20:18:46 +0100

1,000 underskrifter nådda