Till: Minst 500 namn för att uppnå ett medborgare förslag.

Laglig vägg i Björnsträdgård

Vi medborgare som älskar gatukonstkulturen behöver ha ännu en mer centralt belägen laglig vägg att måla och verka på i Centrala Stockholm. Den lagliga vägg som finns i Tantolunden ligger för avsides och har parkbänkar där berusade människor ofta är. Vi behöver en arbetsplats med arbetsro. Björns trädgårds portar, mitt emot kulturhuset Doffstofska huset som Södergårdens Hemgård kommer husera i är en mycket bra utvecklings möjlighet för vår gatukonst kultur scen. Det finns ett positivt intresse hos närliggande verksamheter, att måleriet ska få fortsätta. Måleriet på portarna för skyddsrummen i Björns Trädgård behöver finnas för oss målande gatukonstnärer i Stockholm. Intill parken finns konstnärsmaterial butiken Highlights. Det finns de som vill kunna utveckla sitt artisteri och bli bättre storskaliga målare. Om klottret ska minska behöver måleriet och konstformen få ta mer plats och hyllas, så scenen kan utvecklas mer åt det hållet, min erfarenhet av 15år i Malmö stad säger mig det.
Skrivet av gatukonstnären Ajja.

Vi målande gatukonstnärer behöver organisera oss och driva på för en positiv utveckling för vår rätt att få skapa, leva och verka i den här staden.

Stockholm, Sverige

2024-03-24 05:58:13 +0100

2024-03-13 12:55:23 +0100

Medborgarförslag
Du som bor i Stockholms stad kan lämna medborgarförslag direkt till din stadsdelsnämnd.

Vad är ett medborgarförslag?
Medborgarförslag är ett förslag om att förändra eller förbättra något inom stadsdelsnämndens ansvarsområde, exempelvis: