Till: Hylte Kommun

Rädda Långaryds förskola

Det är har varit på tal förut att lägga ner Långaryds förskola och det har kämpats för att verksamheten ska behållas. Ännu en gång får vi kämpa för att behålla den! Förskolan har många fantastiska pedagoger och mindre grupper där varje barn får den uppmärksamhet, tillsyn och trygghet som dem behöver. Förskolan erbjuder även barnen en genomtänkt pedagogik som ger bra förutsättningar inför vidare skolgång.

Vi vill ju satsa på landsbygden! Förskolor behövs för att folk ska vilja flytta och bo här. Varför ta bort en fullt fungerande och omtyckt förskola? Istället för att ha ett kortsiktigt tänk med dyra moduler, borde ett långsiktigt beslut tas där en permanent förskola byggs istället.

Hjälp oss ha kvar vår fina förskola! Tänk på barnen, tänk på framtiden, tänk på landsbygden. Vi vill ha kvar landsbygden, vi vill att barnen ska ha kvar sin trygga plats, sina vänner och pedagoger. Ta inte bort det som fungerar, lägg istället upp en plan för att få det att gå ihop.

Denna typ av verksamhet ska vara stabil och inget man flyttar omkring på beroende på tillfälliga händelser. Detta är troligtvis den förskola i kommunen med bäst resultat i föräldrarenkäten. Det bör man dra nytta av och inte lägga ned. Kanske skulle fler barn få fördelen att gå i Långaryd istället!

Hylte, Sverige

2022-11-13 19:00:10 +0100