Till: Socialnämnden Stockholms Stad

Rädda Snotty Seaside!

En viktig scen och mötesplats i Stockholm blir av med sitt 1-tillstånd på grund av att Tillståndsenheten anser att deras ekonomi är för dålig. De har inga skulder hos Kronofogden eller hos leverantörer. Vad de har är uppskjutna skatter och avgifter som överstiger aktiekapitalet. Ska statens stödåtgärder få lägga krokben för ett utskänkningstillstånd då Tillståndsenheten anser att Snotty Seaside, trots ett och ett halvt år av pandemi och restriktioner, borde ha återställt hela sitt aktiekapital? Staten försökte hjälpa - kommunen försöker stjälpa!

Det som drabbat Snotty Seaside kan snart drabba andra restauranger och scener i Stockholm. De flesta har en mycket ansträngd ekonomi. Hjälp Snotty Seaside så hjälper du alla andra samtidigt!

Hur den kommer att överlämnas

Med ett leende till Socialnämnden i Stockholms Stad.

Stockholm, Sverige

2021-11-28 20:31:23 +0100

1,000 underskrifter nådda

2021-11-26 08:52:04 +0100

2021-11-25 22:28:34 +0100

Ett förtydligande! Vad som hänt är att vi, Snotty Seaside, har blivit nekade ett förlängt 1-tillstånd av Tillståndsenheten. Detta på grund av att de anser att vår ekonomi, efter ett och ett halvt år av pandemi, är för dålig. Att vår ekonomi är dålig beror främst på att vi har skjutit upp skatter och avgifter hos Skatteverket. Det var ett av de stöd staten erbjöd under pandemin. Detta påverkar inte bara oss. Det kan påverka hela Stockholms krog och musikliv. Vi vill att Socialnämnden talar om för sin myndighet, Tillståndsenheten, att pandemin har påverkat en mängd branschers ekonomi negativt och att de måste ta hänsyn till detta. Annars kan Stockholm snart vara utan ett krog- och musikliv.

2021-11-25 19:58:41 +0100

2021-11-25 19:24:41 +0100