Till: Alla ombud I Mp som får rösta

Rebecka Le Moine for språkrör

Vi visade upp för de som kunde rösta för nytt språkrör att stödet för Rebecka var stort. Ändå vann Märta, så nu måste vi tyvärr avsluta kampanjen

Vi stöttar Rebecka Le Moines kandidatur eftersom hon är en politiker som är ärlig, modig och kommunikativ. Hon lyckas ta människors klimatångest och omvandla den till politik som gör skillnad på riktigt, mycket tack vare sina kunskaper som biolog. Rebecka har potential att locka över alla som lämnat Miljöpartiet och nya väljare som bryr sig om klimathotet men inte röstar på Miljöpartiet för att partiet inte gör tillräckligt i klimatkrisenes elfte timme. Hon är förändringen vi behöver. Hon vågar säga den obekväma sanningen. Att vi måste ändra vårt sätt att leva och göra en rättvis klimatomställning. Och hon har lösningarna, som exempelvis att testa att införa basinkomst. Skriv under för att visa ditt stöd!

Rebecka har potential att locka över alla som lämnat Miljöpartiet och nya väljare som bryr sig om klimathotet men inte röstar på Miljöpartiet för att partiet inte gör tillräckligt i klimatkrisens elfte timme.

2021-02-19 12:17:37 +0100

Namninsamlingen är en framgång med 411 underskrifter