Nu uppmärksammas frågan om Hagbyvägen även i Mitt i, och vi vill rikta ett stort tack till Mitt i för att de lyfter en fråga som engagerar många boende.
I artikeln lyfts den stora oro som många känner inför beslutet att ta bort vägbelysningen längs vägen. Hagbyvägen används dagligen av barnfamiljer, fotgängare, cyklister, ryttare och bilister – redan idag upplever många sträckan som otrygg, med skymd sikt och höga hastigheter.
Det är tydligt att frågan engagerar många och att vi tillsammans har lyckats sätta ljus på konsekvenserna av nedsläckningen. Tack vare allas engagemang fortsätter namninsamlingen att växa, och våra röster blir allt svårare att ignorera.
Vi fortsätter kämpa för en trygg och säker väg – men vi behöver bli ännu fler.
Tillsammans gör vi skillnad.