Till: alla människor

STOPPA UTVISNING!

Kära vänner och medmänniskor.

Vi har nyss fått kännedom om att Glodi som går i Stockholm hotell och restaurangskola och hans familj Kalala Tita har fått avslag på sitt uppehållstillstånd i Sverige.
Denna familj har levt sitt liv här i Sverige i 9 år och måste nu återvända till Kongo. Glodi och hans tvillingsyster går i gymnasiet med yrkesinriktning. Familjen befinner sig i en svår situation och kämpar för att kunna fortsätta sina liv här. Vi som värdesätter mänskliga rättigheter och medmänsklighet, vill stå tillsammans och ge vårt stöd. Vi tror på att varje individ har rätt till en trygg tillvaro och möjlighet att skapa en bättre framtid.
Genom att underteckna denna namnsamling visar du ditt stöd för familjen Kalala Tita får en chans till ett fortsatt liv i Sverige.

Vi kräver en översyn av beslutet angående familjen Kalala Titas uppehållstillstånd och att en humanitär synvinkel beaktad. Målet är att familjen ska få möjlighet att stanna och fortsätta sina liv här i en trygg och värdig miljö.

Genom att underteckna denna namninsamling visar du ditt engagemang för mänskliga rättigheter och solidaritet med familjen Kalala Tita. Din röst kan vara avgörande för att påverka beslutet och göra skillnad i deras liv

2024-01-20 18:14:52 +0100

1,000 underskrifter nådda