Till: Sjukhusledningen.

Ta bort sparkrav på vårdanställda på Alingsås lasarett.

Sparkravet på vårdanställda på Alingsås lasarett innebär sämre arbetsklimat för personalen.
Besparingarna kommer tvinga personalen till sämre sämre arbetsscheman vilket kommer leda att deras privatliv blir påverkat negativt som familj. Besparingen kommer leda till att personal kommer säga upp sig.
Personal kommer bli mer sjukskriva då arbetsmiljön blir försämrad.
Försämringarna som gjordes för nattarbetare när man tog bort kollektivavtal som gjorde att de fick kompenserad ledighet två timmar och 40 minuter för varje för varje natt personalen arbetade kommer leda till större svårigheter att finna personal som vill arbeta natt på Alingsås lasarett. Om personalen får försämrad arbetsmiljö så kommer detta gå ut över patienterna negativt vården kommer bli sämre. Alingsås lasarett har idag svårigheter att hitta personal med rätt kompetens som
Vill arbeta på Alingsås lasarett detta kommer fortsätta om inte man inte satsar på personalen.

Krav ta bort sparkravet på vårdpersonalen på Alingsås lasarett.
Vårdpersonalen scheman de har idag ska vara kvar ingen förändring till det sämre ska införas.
Återinför kollektivavtal för nattpersonal.
Arbeta för att få Alingsås lasarett bli en attraktiv arbetsplats som får personal med rätt kompetens söka sig till Alingsås lasarett.

Att ta bort sparkravet är viktigt för att få personal att stanna kvar på Alingsås lasarett och inte söka sig till ett annat arbete. Att arbeta för att få personal med rätt kompetens söka sig till Alingsås lasarett är viktigt för bra och nära sjukvård.

Hur den kommer att överlämnas

Skicka namninsamling till Sjukhusledningen.

Alingsås, Sverige

2024-04-05 20:29:30 +0200