Till: Gymnasiechefen och skolstyrelsen

Tillåt år 3 på Per Brahe att få vistas mer i skolan

Syftet med denna namninsamling är att låta oss i år 3 på Per Brahegymnasiet få vistas mer på skolan än dom andra årskurserna. I och med att detta är vårt sista år så borde den sista terminen vara mer dedikerad till oss än dom andra årskurserna, alltså att vi ska bli mer prioriterade och få vistas minst 3 dagar i veckan i skolan.

1 år av våran gymnasietid har varit att sitta hemma framför en datorskärm och knappt fått någon tid alls med våran klass. Beskedet vi fick idag var att vi bara får vistas 2 dagar varannan vecka och en dag varannan vecka som alla andra årskurser vilket vi tycker är orättvist. Vi borde få njuta av våran sista tid av gymnasiet i skolan och inte framför datorn när våra studentfiranden (200 dagars osv) redan är inställda och det känns inte alls som sista året. Vi anser att det är viktigt att anpassningar görs för oss i år 3 så som det gjordes för dom födda 2001 när dom fick vistas på skolan medans vi andra inte fick göra det när vi gick i år 2. Just för att dom skulle ta studenten och det blir orättvist för oss i år 3 nu när inte samma anpassningar görs.

Residensgatan 7, 553 16 Jönköping, Sverige

2021-02-08 19:13:00 +0100