Till: vi vill att antingen våran Rektor Catarina eller politikerna inom Kramfors kommun ska ändra på detta

Uppdrag skolbussar

Detta är en namninsamling för att vi elever på Räddningsgymnasiet Sandö skall få använda skolans kommun fordon till studiebehov t.ex. försäljningar eller jobb så som HLR- utbildningar mm. För insamling till våran studieresa som en del i våran studieplan. Där vi inte kan ta oss från eller tillbaka till ön efter 18 på veckodagar och på helger inte alls. Vi tycker att vi ska få använda fordonen eftersom vi är på uppdrag att samla in pengar till en studieresa för att åka till ett krisdrabbat land som ingår i våran studieplan.

Vi har ingen möjlighet att ta oss till jobben och samla in pengar och det underlättar väldigt mycket att få låna kommunens fordon som vi fick göra förut. Verksamhetschef och rektor kommer med olika anledningar till att vi inte får använda kommun fordonen som inte står i riktlinjerna de har skickat ut. Vi vill jätte gärna kunna samla in pengar för att åka till ett krisdrabbat land och studera kriserna. även kunna ge utbildning till folk om HLR så att personer får förståelse inom det och ha möjlighet att rädda en annan människas liv.

Sandövägen 3, 872 64 Sandöverken, Sverige

2023-09-28 14:37:08 +0200