Till: Huddinge kommun

Återinför P-skiva den tid det är gratis parkering på kommunal mark

Ta bort kravet på telefonparkering på kommunal mark (även den som förvaltas av Huddinge Samhällsfastigheter) i Huddinge kommun den tid det är gratis att parkera. P-skiva eller motsvarande okomplicerat parkeringssystem bör vara giltigt för den tid det är gratis parkering.

Jag tycker att kommunens uppgift är att ge god service till sina invånare - inte att krångla till vardagen för dessa. Vidare tycker jag det är fel att kommunen skor sig på att bötfälla medborgare, inte för att de brutit mot parkeringsföreskrifterna, utan för att de misslyckats med att följa det komplicerade parkeringssystem som har införts.
Sist men inte minst är det inte förenligt med dataskyddsförordningen att kräva personnummer för att få stå på en parkering under den tid det är gratis att stå där.

Huddinge Municipality, Sweden

2021-03-23 21:19:36 +0100

Namninsamlingen är nu skickad till Huddinge kommunfullmäktige.

2021-03-15 14:26:01 +0100

Det har tillkommit många namn de senaste två veckorna och länken har lagts ut i några nya forum så jag avvaktar lite till med att skicka in namninsamlingen så att de som vill skriva under hinner göra det.

2021-02-28 21:15:27 +0100

Tack för ert engagemang ni som har skrivit på namninsamlingen!
Den 15:e mars kommer jag skicka den till Huddinge kommunfullmäktige.

2021-02-11 13:47:13 +0100

2021-02-11 07:43:12 +0100