Till: Stockholms stad / Bromma stadsdelsförvaltning

Bevara RCS-bowlen

RCS-skateparken planeras att rivas vid brofästet Tranebergsbron, Alviksidan - vi måste förhindra att detta händer!
Rivning planerad 23/3 2020

Installationen är ett helt frivilligbaserat projekt och bör ses som ett konstprojekt till lika rekreationsanläggning.

Särarten som RCS DIY skatepark bidrar med gör staden mycket mer intressant och spännande än en generisk miljö. Känslan av samhälle, berättelser och hantverk är värt mycket nuförtiden och de skapar kulturellt värde: alla dessa aspekter finns rikligt med i RCS skatepark jämfört med traditionella tjänster som tillhandahålls av offentliga medel. Parken är en resurs som definitivt inte ska rivas utan istället bevaras som ett kulturmonument i Stockholm, Bromma.

Traneberg, Bromma, Stockholm, Sweden

• Det omvandlade det området från ett läskigt ställe att passera (särskillt på kvällen) till ett säkert och engagerande område för alla. Det är mycket trevligare för området när det finns en nära plats för ungdommar att vistas, och för vuxna att sporta lite skateboard. Pga de många olika åldrarna så förs communityn ihop och blir säkrare och trevligare. Det vore jätte synd att ta bort det :(
  • Varför riva en yta som annars skulle stå öde?
  • Bästa stället att åka på i Stockholm!

2020-03-16 16:28:36 +0100

Namninsamlingen är en framgång med 1,404 underskrifter