Till: Lokaluthyraren

Homohataren har inget att göra i Sverige

Gör som Kanada, Sydafrika, Jamaica, Storbritannien och Botswana, avbryt uthyrningen av lokalen till rörelsen som leds av hatpredikanten Steven Anderson!

Den så kallade ”pastorn” Steven Andersson har annonserat att han ska komma till Sverige för att predika.

Andersson är i sitt hemland USA känd för att driva en av de mest homofobiska församlingarna i landet. Han har bland annat sagt att dödstraff mot homosexualitet skulle vara ett effektivt botemedel mot aids, i en inspelad predikan bad han för att Barack Obama skulle dö och hamna i helvetet och när 49 människor sköts ihjäl på en gayklubb i Orlando sommaren 2016 sa Andersson att det nu fanns 50 färre pedofiler i världen.

Som om det inte vore nog har Steven Andersson en stor publik på Youtube där han sprider sitt hat mot judar, muslimer och homosexuella.

Denna ”pastor” vill nu komma till Sverige. Steven Andersson har redan tidigare blivit nekad inträde till, eller utkastad ur, Sydafrika, Botswana, Kanada, Storbritannien och Jamaica.

Många av länderna har agerat efter att deras invånare har skrivit under protestlistor och på Irland (dit Andersson också planerar att åka) har det redan startats en protestlista, nu gör vi samma sak här i Sverige.

Tillsamman kan vi se till att Andersson inte kommer in i Sverige då andra länder och deras medborgare redan har visat vägen. Vi kräver därför att ingen lokaluthyrare i Sverige upplåter sina kvadratmeter till denna homohatare av rang.

Källa:
Dagens Nyheter, Utkastad från fem länder – nu ska hatpredikanten till Sverige, https://www.dn.se/nyheter/utkastad-fran-fem-lander-nu-ska-hatpredikanten-till-sverige/

Foto: Faithful Word Baptist Church/Wikipedia

2019-04-09 18:35:12 +0200