Till: Migrationsverket

#HELPPRINCESS

För lite mer än 10 år sedan föddes Princess här i Sverige. Hon är uppvuxen efter våra värderingar och utifrån våra rättigheter. Hon är som vilket svenskt barn som helst. Bortsett från att Migrationsverket har beslutat att hon ska utvisas till Nigeria tillsammans med sin mamma ,som flydde hit för 13 år sedan. Här har Princess hela livet framför sig och en trygg framtid. Vi kan inte säga att hon har samma i Nigeria. Nigeria är ett land som barnrättsorganisationen "rädda barnen" åker till för att rädda barn. Nu ska Svergie skicka dit ett svenskt barn. Ingen förstår sig på beslutet. Hur kan någon förstå detta? Och framförallt
hur kan någon besluta detta? Samtidigt går UD ut med en avrådan om att resa till Nigeria då det är så farligt där. Samtidigt som Sverige beslutar sig för att skicka en 10 årig svensk flicka dit, tillsammans med sin mamma. Migrationsverket behöver häva sitt beslut. Beslutet är inte rimligt på något vis, det är rent ut sagt helt galet. Det går emot barnkonventionen och all etik och moral.

För att få förändring! För att hjälpa och rädda Princess och hennes mamma. Låt de få stanna i tryggheten. Låt Princess få gå i skolan här, växa upp här, ha kul med sina vänner och sikta mot sina drömmar. Låt Princess och hennes mamma stanna!
Genom att bidra på ett sådant litet vis som med en namnunderskrift så kan det hjälpa och skapa förändring för Princess och fler i liknande situation.

2023-06-04 19:34:25 +0200

5,000 underskrifter nådda