Till: Politiker och tjänstepersoner på Region Stockholms Hälso- och sjukvårdsnämnd

Hjälp oss rädda våra psoriasismottagningar!

Rädda våra mottagningar. Psoriasisföreningens styrelse och kansli kämpar med näbbar och klor för att få ansvariga politiker och tjänstepersoner hos Region Stockholms Hälso- och sjukvårdsnämnd att lyssna och agera på de konkreta förslag till åtgärder som vi lagt fram för att rädda vården för våra 5 400 patienter. Skrämmande nog ställer man sig kallsinnig.

På grund av covid-19 pandemin befinner vi oss i en ekonomisk kris med risk för nedläggning av våra mottagningar. Dessutom har den utlovade översynen av vårdavtalet ständigt skjutits på framtiden och tiden rinner nu ut. Psoriasisföreningen i Stockholms län är i en kritisk ekonomisk situation.

Stockholms län, Sverige

• Till berörda politiker vill jag säga: Var männsklig, googla på psoriasis och välj bilder. Det som visas då borde räcka för vem som helst att förstå, att kan man få hjälp att lindra eller bli av med detta om så bara periodvis, så är våra psoriasismottagningar är ovärderliga och måste räddas.
  • Det här är en jätteviktig organisation och hjälp för många, den här hjälpen som man får på Psoriasismottagningarna får man INTE på vårdcentralen!
  • min psoriasis och värk blev tillslut så svår att jag inte kunde jobba. så småningom fick jag träffa reumatologen i Sundbyberg som skrev ut Benepali till mig. Därefter kunde jag börja jobba igen. Inser att många fler än jag kan få den hjälpen.

2021-02-23 13:39:25 +0100

1,000 underskrifter nådda