Till: Anton Fendert

Inga fler inställda avgångar på Gnestalinjen!

Photo by Ellen Jenni on Unsplash

Under våren har vi som åker med pendeltågslinje 48, Gnestapendeln drabbats av permanent reducerad trafik och många plötsligt inställda avgångar. Eftersom att tågen redan går väldigt sällan på vår linje i ytterkanten drabbas vi väldigt hårt av inställda avgångar. Vi har vittnesmål från föräldrar till skolelever som ständigt är försenade till lektionerna på morgonen och från familjer som överväger att flytta för att det är för svårt att ta sig till arbetet.

Tisdagen den 9 maj kom blev droppen för oss som bor längs linje 48: Samtliga avgångar efter klockan 15:00 ställdes plötsligt in i båda riktningarna resten av dagen. Nästa dag hände samma sak: mitt på dagen fick vi veta att alla avgångar var inställda efter klockan 16:00.

Nu har vi fått nog!

Vi kräver:
- Inga fler tåg ställs in så länge vi har reducerad trafik på linje 48
- Återgång till ordinarie tidtabell

Ni politiker behöver ta ert ansvar i denna fråga. Vi nöjer oss inte med att ni skyller på operatören.

Vuxna behöver kunna åka till arbetet och känna trygghet i att veta att tågen hem går som planerat. Unga behöver kunna åka till och från skolan. Utöver detta behöver alla kunna ha en fungerande fritid.

Vi ska kunna leva normala liv utan att behöva köra bil.

2023-05-24 09:16:34 +0200

1,000 underskrifter nådda