Till: Riksdagsledamöter

Lag mot rasistiska/nazistiska och främlingsfientliga organisationer

Verka för att FN konventionen om avskaffande av all rasdiskriminering skall implementeras till lag som Sverige har skrivit under -men ingenting händer

We are Hälsingland - Nätverket är ett politiskt och religiöst obundet nätverk som arbetar för att demokrati och mänskliga rättigheter ska respekteras och upprätthållas i samhället.

Nu när rasismen ökar, människor hotas, propaganda sprids på gator , torg och i media - måste detta få ett slut

FN konventionen förskriver: -"Varje konventionsstat skall därför förbjuda och med alla lämpliga medel, däribland genom sådan lagstiftning som påkallas av omständigheterna, göra slut på rasdiskriminering som utövas av enskilda personer, grupper och organisationer" Och att det är straffbart

Sverige är således skyldigt att följa konventionen att avskaffa rasism och rasdiskriminering som FN föreskriver och som man kritiserat Sverige i 40 år för att ingenting händer, görs eller tagits på allvar. För att skydda demokratiska och mänskliga rättigheter, måste svenska staten förbjuda rasistisk organisering och inte främja deras kränkande av mänskliga rättigheter

2020-06-07 16:41:42 +0200