Till: Migrationsverket

Kampanjen skapades av
Tone Gustafsson
Låt Simin stanna!

Vi vill att Migrationsverket ska stoppa Simin Rezais utvisning. Hon har ingen anledning till att bli utvisad, men hon har minst 1000 orsaker till att få stanna.

Varför är det här viktigt?

Vi är många som är oroliga för Simin Rezai och vad som skulle hända om hon blev tillbakaskickad till sitt hemland Afghanistan.
Hennes berättelse om att bli bortgift som fjortonåring till en 35 år äldre man har berört många. Hon har berättat om hur mannen hade både fru och barn sedan tidigare och hur hon levde under slavliknande förhållanden. Hennes största rädsla är att bli tillbakaskickad och bli stenad till döds på grund av äktenskapsbrott.
Vi här i Sverige måste ta ställning mot hederskulturer och skydda de flickor som blir bortgifta på detta sätt. Därför tycker vi att det är en självklarhet att Simin ska få stanna.

Karlstad

• Vad är synnerliga skäl om inte Simins livsberättelse?
  • Jag tycker att hon rätt till att stanna
  • Vi har alla en skyldighet att reagera och agera när vi hör eller ser människor som behöver skydd men inte får det. Människors lika värde och speciellt kvinnor som blir illa behandlade, måste vi stå upp för 💞 och göra allt för att de inte ska skickas till ett land som inte respekterar människovärdet.

2019-04-05 23:16:37 +0200

2019-04-05 22:44:26 +0200