Till: Regeringen

Rättvis avgift för barn på förskolan: Stöd föräldrarnas kamp mot orättvisa avgifter

Underteckna denna namninsamling för att visa din stöd för föräldrar som kämpar med arbets- och familjeliv samtidigt som deras barn avvisas från förskolan på grund av milda förkylningssymptom. Vi vill se en ändring i systemet där man betalar för de dagar barnet faktiskt varit på förskolan, precis som man gör för andra tjänster och service. Låt oss visa kommunerna att vi står bakom föräldrarnas kamp och att det är dags för ett mer rättvist och rimligt system. Skriv under nu och bidra till en förändring för föräldrar och barn i vårt land.

Det är viktigt att ändra det nuvarande systemet där barn avvisas från förskolan vid milda förkylningssymptom eftersom det kan skapa enorma problem för ensamstående föräldrar som kämper för att få ihop arbets- och familjeliv. När barnen inte får gå till förskolan, måste föräldrarna ta ledigt från jobbet för att ta hand om dem, vilket kan innebära förlust av inkomst och försämrad ekonomi. Dessutom kan det skapa stress och oro för föräldrarna, som redan har mycket att hantera. Ett system där man betalar för de dagar barnet faktiskt varit på förskolan skulle vara mer rättvist och rimligt, eftersom det skulle ge föräldrar mer flexibilitet och möjlighet att hantera arbets- och familjeliv på ett mer hållbart sätt. Detta skulle också vara mer ekonomiskt fördelaktigt för föräldrar och skulle bidra till en mer jämlik fördelning av resurser inom kommunerna. Så det är viktigt att ändra det nuvarande systemet och att skapa en mer rättvis och rimlig lösning för föräldrar och barn i vårt land.

2024-02-15 22:10:17 +0100

2022-02-10 09:54:20 +0100