Till: Nutella

Stoppa palmoljan i Nutella

Jag och mina vänner älskar att äta Nutella, men det fins en hake... Det är palmolja i Nutella! Vi vill att receptet ändras så att det inte används NÅGON palmolja i produktionen.

När palmolja tas fram så skövlas regnskogar och både djur och människor förlorar sina hem. Allt detta bara för att det är billigare med palmolja än annan olja. Dessutom så är det dåligt för kroppen. För mer info gå in på: https://www.greenpeace.org/sweden/nyheter/3653/amazonas-brinner/
Be gärna dina föräldrar skriva under.

• för det är väldigt dåligt för miljön, och jag vill kunna äta utan att tänka lås alla djur som dör.
  • Jag vill kunna äta med gott samvete utan att regnskogens djur dör på kuppen.
  • För att det är väldigt dåligt för miljön att använda palmolja och man tar ifrån djuren sina hem och det är väldigt synd. Jag har alltid älskat djur och att så många av dem inte har nån stans att bo krossar mitt hjärta. För ett tag sen så var det en butik som heter ”Tasty Amerikan” som sålde en GIGANTISK burk av nutella men det var ingen som köpte den så den började mögla och slängdes bort! SÅ mycket palmolja!

2020-08-03 18:29:31 +0200

2020-08-03 16:55:36 +0200