Till: kommunpolitikerna i Vaxholm

Ta inte bort vår grusbana/utomhus-tennisbana!

Kära kommunpolitiker
Vi är många som värnar om Vaxholms grusbana vid lägret. Åsikterna är många om varför den en viktig men helt klart står det att ytterligare en parkering där det idag står en MYCKET väl använd tennisbana som drivs ideellt vore en katastrof!

Grusbanan måste få stå kvar i Vaxholm. För mig personligen handlar det om att mina 10-åriga barn cyklar dit var och varannan dag för att spela tennis. Ofta kommer deras farmor och farfar dit med mellis och tittar på medan de spelar, dvs en viktig mötespunkt i Vaxholmares liv.
Varje gång jag kommer dit ser jag olika konstellationer av människor som spelar där... familjer med tonårsbarn, Vaxholms bästa ungdomsspelare som representerar Vaxholm ute i Sverige på olika turneringar som tränar, pensionärer som spelar dubbel på lunchen, män/kvinnor/ungdomar av alla åldrar som spelar i utomhus KM, m.m. Inte minst nu i Coronatider har den här tennisbanan varit en viktig plats för tennisspelare av alla åldrar. Där finns en puls, glädje, en möjlighet för utomhusträning. Att ersätta det med en ny parkering eller parkeringshus skulle vara omodernt och helt enkelt oacceptabelt! Vi måste värna om våra värdefulla kultur- och rekreationsmiljöer i Vaxholm. Den här platsen främjar ju lek, hälsa och sociala aktiviteter och bör därför väderas mycket högt, får att inte tala om det historiska värdet iom att banan funnits i snart 100 år.

Vaxholm, Sweden

2020-10-22 10:00:30 +0200

Hej alla fina underskrivare, jag vill bara meddela att namninsamlingen har lämnats in till kommunen (för ett tag sedan) med över 600 namn på listan, så tack för att ni var med här!

2020-09-23 20:12:22 +0200

2020-09-22 17:15:31 +0200