Till: Regeringen gör ändring

Tillgång till 1177 trots 13-18 årig

Att vårdnadshavare ska tex kunna göra olika ärenden åt barnet för att hen inte vill ta eller ha det "ansvaret" och att vi ändå borde få beställa medicin åt dom när dom inte fått vänta den själv heller för att det står "handhas av vårdnadshavare" , speciellt när dom vill avsäga sig den möjligheterna med 1177 med.

Vi vet ju alla att från 13 års ålder så kan vi inte som föräldrar göra något i 1177 åt våra barn.
Jag som förälder till en 15 åring som själv uttrycket att det är det ändå borde vara en möjlighet att föräldrarna ska kunna göra ärenden som kontakta vården, beställa recept och kolla bokade tider.
Borde vara en del av dom saker som vi fortfarande borde få kunna göra, min snart 13 åring kommer inte att klara det!
Så mitt barn med psykiskt ohälsa ska ha koll på sina läkartider, medicinen när det behövs nytt recept, m.m
Jag som förälder vill ha mitt/mina barn i livet och kunna ha koll på det åt dom och inte spela något med med deras liv som insats!!

2023-02-20 15:14:27 +0100

2021-04-14 11:56:36 +0200

Gäller alla dom ungdomar som inte vill/kan göra ärenden inte bara det som står i texten.
Så vi vill ha ändring av regeringen, som söker andra ungdomar säger: vi är inte myndiga än, sånt ansvar vill ja inte ha ännu på mina axlar!